Kanadában egyszerű bankolni. A pénzintézetek az összes modern és ügyfélbarát szolgáltatást nyújtják az online bankolástól a bankautomatákig (Kanadában ATM helyett ABM a nevük).
Hosszabb távú kanadai tartózkodáshoz elengedhetetlen a bankszámla nyitás, mert például a legtöbb esetben erre érkezik a fizetés. Számláról szokták fizetni a lakás bérleti díját, a közüzemi és telefon számlákat is.
A kanadai betétesek védelmére 1967-ben alapítottak testületet (CDIC), ennek feladata a betétek biztosítása és akanadai pénzügyi rendszer stabilitásának védelme. Kanadában a CDIC minden pénzintézeti tagja 60.000 kanadai dollárig garantálja a betéteket.
Számlanyitás
A bank kiválasztása után el kell menni a fiókba és ott megbeszélni, hogy milyen számlát akar nyitni. Szükség lesz a kanadai kormány által kibocsátott személyi azonosító igazolványra (útelévl, jogosítvány, társadalom biztosítási kártya), valamint a lakcím igazolására (például közületi számla). Külföldiektől általában kérnek munkáltatói/tanulmányi igazolást vagy ajánlást a korábbi banktól.
A bank kiválasztásakor érdemes figyelembe venni, hogy a legközelebbi fiók milyen messze van a lkahelytől/munkahelytől vagy van-e valamilyen megállapodás a pénzintézet és a munkáltató/egyetem között a banki költségek csökkentése miatt.