AUBS volt a másodlagos jelzáloghitel válság legnagyobb európai banki áldozata. A svájci óriásbankot 2007. vége és 2009. között ötven milliárd dollárnyi veszteség érte.
2008. volt a legveszteségesebb év, a részvényeseknek 21 milliárd svájci frankot kellett leírniuk.
Ráadásul a UBS elismerte, hogy amerikai fiókjai bűnsegédként vettek részt adócsalásban, emiatt jelentős büntetést fizettek és a banktitok enyhítésével ügyfelek ezreinek adatait kellett átadniuk az amerikai hatóságoknak.
2008-ban és tavaly a UBS majd kétszáz milliárd svájci frank tőkét veszített és a tehetős ügyfelek kiábrándultak a bank szolgáltatásaiba vetett hitükből.
2009. utolsó három hónapjában azonban biztató hírek láttak napvilágot, anegyedik félévi profit 1.2 milliárd svájci frank volt.
2010. első felében a profit 2.2 milliárd svájci frank volt az első három hónapban és két milliárd a második negyedévben. A vagyonkezelési üzletágban a nettó tőkekiáramlás jelentősen lelassult.
Júniusban a svájci parlament hosszú huzakodás után elfogadta az Egyesült Államokkal kötött egyezséget, amelynek értelmében átadtak bizalmas ügyfél adatokat, de elkerülték a felelősségrevonást.
A UBS 1998-ban jött létre a Union Bank of Switzerland és a Swiss Bank Corporation összeolvadásával.
A bank új logojában található három kulcs a bizalmat, a biztonságot és a diszkréciót jelképezi.
2003-ban a csoport különféle műveleteit egy új brand a “One UBS” néven fogta össze.
Az óriásbank első globális brand kommunikációs kampányát egy évvel később indította, melynek neve “Ön és Mi” volt.