A UBS üdvözölte a gazdag befektetők visszatérését, hiszen a svájci óriásbank zászlóshajója a vagyonkezelési osztály, de a pénzintézet vezetősége figyelmeztet arra, hogy korai lenne inni a medve bőrére.
2008. utolsó hónapjai óta először tettek be több pénzt a tehetős ügyfelek a UBS széfeibe, mint amennyit kivettek. Azonban a harmadik negyedévben jelentősen csökkent a bank nyeresége, jelentette a swissinfo.ch.
A UBS úgy látszik, hogy a legjobb úton halad a fenntartható nyereségesség felé, pedig a krízis során 50 milliárd svájci frankot vesztettek, nem is szólva a kétszáz milliárd franknyi összegről, amelyet az ügyfelek vittek magukkal.
2009. utolsó negyedéve óta azonban folyamatosan nyereséges a bank. Az utolsó negyedévben nettó 1.2 milliárd frank érkezett a jómódú ügyfelektől.
John Cryan a bank pénzügyi vezetője szerint korai lenne örülni. “Nem beszélhetünk győzelemről, amíg hosszú távon nem biztos a tőkebeáramlás fenntarthatósága”, mondta újságíróknak.
Cryan rámutatott, hogy a második negyedévben két milliárdról 1.66 milliárdra csökkent a vagyonkezelési részleg nyeresége. A legnagyobb visszaesés a befektetési bankolási csoport szenvedte el, 1.3 milliárdos haszon helyett 406 milliós veszteséget termeltek.
A kiábrándító hírek hatására öt százalékkal csökkent a UBS részvények ára.
Annak ellenére, hogy a Credit Suisse is hasonló eredményekről számolt be, az elemzők szerint a UBS gyengébben teljesít a piaci átlagnál.
A UBS közben mindent megtesz megtépázott hírnevének helyreállítására, amelynek rosszat tett a krízis és az Amerikai Egyesült Államokban történt adócsalási botrány.
Az amerikai ügyek megoldása rengeteg pénzbe került, a bank leépítési programja még tart és gyűjtik a tőkét is, hogy megfeleljenek a megváltozott pénzügyi szabályozásoknak.
Szeptemberben a bank azzal jelezte, hogy elmúltak a rossz idők, hogy elkezdték az új brand-kampányt, rögtön egy látványos Forma-1 szponzorációs szerződéssel.
Ezt követték a sikeres svájci adótárgyalások Németországgal és Angliával, amelyek miatt úgy látszik, hogy megmarad a banktitok.
A befolyt tőke nagy része Ázsiából érkezett. A UBS előrelátó stratégái ugyanis jó előre kiépítették Ázsiában az onshore üzletágat, hogy ellensúlyozzák az európai és amerikai problémákat.
Kapcsolódó cikkek: